fredag 1 oktober 2010

oktober


Så har då oktober anlänt. Jag promenerade nere vid Svartbyträsket där jag bor, man ser över till andra sidan, Norra Svartbyn, och Gammelängsfortet som tidigare var ett turistmål med restaurang. Numer är det privat men ingen får bo där...............! Det är mycket mer höst här än i Stockholm, men det skiljer ju nästan 100 mil. Luften är så fin, tror att alla lungsjuka skulle få andas in den här klara, rena, avgasfria sorten och må mycket bättre.
Vi har varit till kyrkogården och planterat ljung och prydnadskål, satt upp gravlyktor, ja bäddat in våra kära. Det är så vackert med all lila ljung överallt.
Nu ska jag sortera papper från EVO-konferensen och FS:mötet. Tycker hela kontoret är fullt av osorterat papper.

2 kommentarer:

Gunilla Dahl sa...

Tack för senast! Kan tänka mig att det är skönt att komma hem till Boden! Nu har ju jag inget kontor, men skulle behöva ett, så det är oftast vardagsrummet jag sitter med alla papper! Datorn har jag i sovrummet och om jag inte var så kär i bokhyllorna som jag har där, skulle jag kunna skaffa en mindre skrivbord istället! Men imorgon ska det städas bland alla papper så jag inte tappar greppet!
Och du, vad vackert med lila ljung överallt.
Kram
Gunilla

Tore sa...

Vilken härlig bild klar o hög luft. Förstår att du längtar hem när du är i stor staden, med dess larm och avgaser.
Hälsningar o Kram