onsdag 13 oktober 2010

Första snön



OJ! Vackert men fy så besvärligt. Så här ser det ut i Boden idag på morgonen. Det är ca 1 dm snö på vägarna, blöt sådan, och spårigt o slirigt på vägarna. Man har redan rapporterat om en bil/bussolycka strax utanför Boden där någon sitter fast, hoppas innerligt att det går bra. Nu har de första barnen börjat göra snölyktor också. Dom sitter i röda overaller och tycker nog livet är kul.
Jag ska fara med min "tant" igen till ortopeden idag. Hennes lårbensbrott verkar inte bra. Benet är svullet, hon har hemskt ont och så knäpper det ibland. Ortopeden vill röntga och se på det. Jag har beställt sjuktransport, men ska ju ta mig in till stan ändå....!
Annars har det varit en bra vecka. Jag var i Gällivare på måndag, pratade på deras medlemsmöte, och såg de första snöflingorna dala ner. På tisdag värvade jag medlemmar på Kolskolan på vårdcentralen. Det var sex som lyssnade intresserat och tog till sig vad vi står för och gör. Två av dom jobbar fortfarande, så medelåldern sjunker.
I kväll blir det vattengympa i varmbassäng, skönt när det ser ut så här!

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Vackert med snö, och det går väl an så länge det inte är för kallt och inte blåser. Då kan man faktiskt njuta!

Jag funderar på om den lägre medelåldern för KOL-patienter beror på att man idag upptäcker KOL tidigare?

Kram /Gunilla