söndag 8 augusti 2010

Hemma igen 8/8


Efter en vecka med barnbarnen i Mora är det skönt, om än lite vemodigt, att vara hemma igen. Jag tyckte inte dom skulle behöva byta dagis så farmor for ner. Tänk vad mycket plättar (pannkakor) det ryms i dom magarna.
På fredag innan jag började återfärden turistade vi i Mora. Vi besökte Zornmuseet och gick den guidade vandringen något som jag varmt rekommenderar. Otroligt vad han kunde och hann med. Barnen fick vara i ett "barnvaktshus" och göra tavlor o halsband. Dom tyckte det var helkul, och tänk att det kostade inget! Sedan åt vi och avslutade med en rundtur i Mora.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Jag har för många år sedan varit i det hus Anders Zorn bodde, kan det ha varit Zornmuséet? För det fanns en där som berättade lite. Och att ha ett "barnvaktshus" där ungarna kan göra roliga saker verkar suveränt bra. Då blir det ju inte så tråkigt för dem. Som jag skrivit tidigare på annat ställe; Välkommen hem!
Kram