måndag 9 april 2012

ventilerna en vecka gamla

Nu har det gått en vecka sedan jag blev med ventiler. Vet inte om det var de tre hostande "tanterna" som fanns på rummet jag blev flyttad till förra måndag kväll, eller lite förkylning, eller bara sån´t som hör till, men jag har pyttelite ont i halsen, och blir lite tröttare än vanligt. Staffan säger att jag andas på ett annat sätt, och igår när jag promenerade runt kändes det jättebra. Det känns overkligt att det bara gått en vecka....
Man sövs inte utan själva ingreppet är ungefär som bronkoskopi. Det var inte ens otäckt, bara spännande ungefär som ett barn på julafton kände jag mig. Sedan fick jag inte äta förrän efter ytterligare 2,5 timme, så när jag fick te och skorpor vid 14-tiden kände jag mig som en prinsessa. Det är en otroligt fin personal där på Thorax avd 22, och Gunnar Hillerdal skulle jag nog kunna bli kär i, oj vilken fin doktor, undrar om han kan klona sig för vi behöver fler som honom.
Vägen till stugan plogas till påsken så vi for dit för att kolla så inget inbrott skett den här vintern. Men, tjuvarna har nog lärt sig att ingen av oss stugägare lämnar något stöldbegärligt där under vintern numera. Lägger ut några bilder så ni ser hur det ser ut i norra Sverige under påsken. tyvärr kan ni inte känna hur gott tallskogen luktar där, men försök ana.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Vad glad jag blir att det fungerar! /Kram