torsdag 22 mars 2012

JAAAA!

I tisdags var jag på Karolinska och jag är lämpad att sätta in ventiler på. Min högra lunga är bara uppblåst nertill, den övre delen är okej. Han sa att det är som ett streck rakt över, typiskt för alfaettare. Den uppblåsta delen har tryckt ihop mellanloben, och doktor Gunnar tycker att det ska bli mycket intressant att följa och se om den återfår sin vanliga form när nedre delen pyst ut. Ventilerna sätts mellan den friska och den ofungerande delen. Min vänstra lunga är bra.
Jag försökte få komma före påsk, ett planeringsmöte som dom har inbokat måndag em kan ställa till det, men jag hoppas få det gjort mån 2/4 på fm, dvs före planeringsmötet. Han, den underbare doktorn, lovade kolla. Oj vad jag väntar, och gläds och bubblar över av lycka, det kan ju inte bli sämre, hoppas på bli 30 % bättre om ett år! Upplyft av detta och hans ord "du ser verkligen ut att vara i fint skick, syns att du tränat" så var jag på Step In dryga 2 timmar idag, tänk vad lite uppmuntran gör. Ja, jag var där igår också..............!

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Oh vad jag tycker det är spännande!
Kram /Gunilla