tisdag 1 januari 2013

GOTT NYTT ÅR

2013!
Oj vad fort det går numera, tror tiden har fått bråttom! Första julen i nya lägenheten, ensamma dessutom. Vi fick ett nytt litet barnbarn den 17 december. Den lilla tjejen hade bråttom hon med, kom till världen på parkeringen utanför OK i Rättvik, med min son som barnmorska. Allt slutade bra efter lite hjälp till modern vid ankomsten till BB i Falun. Nu är längtan efter våra kära i Mora så stor att vi beslutat åka ner till trettonhelgen om vädret tillåter. Det har ju varit gott om klass 1 ocvh 2 varningar i vinter så jag hoppas vi kan genomföra planerna.
Jag ska återigen till Karolinska den 14 och 15 januari. Datormografi av lungor och gångtest första dagen, sedan träff med min käre doktor den 15-e. Då ska vi ta beslut om mina ventiler som inte gör den nytta dom ska. Antingen ska dom justeras eller tas bort. Jag hoppas att det är något som hänt med dom, tyckte jag var så bra efter ingreppet, men nu känns det som om jag är tillbaka på ruta ett.
Och så är nyårsdagen seg som vanligt, tur att det finns skidåkning att titta på! Hoppas det går bra för alla våra svenska deltagare, även om en extra tumme hålls för Charlotte och Markus Hellner. Jag brukar tänka på vilken himla lungkapacitet längdåkare måste ha, tror ibland dom är från en annan planet. Men jag har ju sprungit tjejmilen och vårruset, sköna minnen att tänka på nu när jag inte går så fort längre.

Inga kommentarer: