söndag 24 april 2011

Påsk

Fasantuppen hittade en hona att uppvakta under skärtorsdagen. Vi hörde dom på långfredagen, men nu har dom flyttat tillbaka till skogen vid kyrkogården i Svartbyn. Tur att han fick visa upp sig i hela sin glans, han bredde verkligen ut stjärtfjädrarna för att hon skulle inse att han var den ende. Konstigt att dom är så färggranna och tjusiga, för i vår värld är det väl tvärtom?!?
Här uppe är det så fint väder. Idag har jag gått i shorts. Vi var i stugan långfredag och påskafton, och jag fick gå de 400 metrarna ner genom tallskogen och ANDAS. Jag släppte ut all gammal vinterluft och har nu frisk ny tallskogsluft som reserv i de skadade lungorna. Jag har även tagit premiärcykelturen med min elcykel, den som jag inte tycker är så fantastisk som en del gör gällande. Men det var skönt, och vi kommer allt bättre överens cykeln och jag. Fast jag ska nog jämföra med min gamla i år.
Lägger ut några bilder från stugan så ni kan se hur långt våren kommit i norr. Isen har inte släppt taget men den har det jobbigt.

1 kommentar:

Gunilla Dahl sa...

Tänk vilket fantastiskt land vi bor i. Hos er har isen inte släppt ordentligt ännu och här i 08-land har vi gröna gräsmattor och definitivt ingen is! /Kram